Dagobert en Caransa op reis

Na een kort nachtje....

Vannacht waren we om 0.00 uur in het hotel, het was een lange maar indrukkende reis.

Van morgen zouden we worden opgehaald om 10.00, de chauffeur was iets te laat laat, stond bij het verkeerde hotel, Gisteravond zou hij ons ook al ophalen maar was een mis verstand, er stonden twee chauffeurs op ons te wachten, zo belangrijk zijn wij.

We zijn vanmorgen eerst vertrokken naar het Schildpadden eiland waar ze gewonde schildpadden verzorgen en weer terug zetten in de zee. We hadden speciaal vervoer, per boot. Een mooie rondleiding gehad. Toen we vertrokken zagen we ook dat het leven hier wel relaxt is, o.a. een boot repareren/ opknappen in het water.

Tussendoor een heerlijke maaltijd gehad!

Daarna zijn we doorgereden naar een bekende tempel, de Uluwatu tempel: Eén van de laatst gebouwde tempels en ligt op de klif van Bali met een schitterend uitzicht over de Oceaan. De tempel is gebouwd in de 11e eeuw en ligt zo'n 80 meter boven de zeespiegel. Het is een van de belangrijkste zee tempels van Bali. Met name de reliëfs aan weerszijden van de gespleten poort zijn beroemd. Deze 'vleugels' bewaken de tempel. Een deel van de tempel mag niet betreden worden, alleen voor de Balinezen met bepaalde ceremonies.

Waar wij ons mee vermaakt hebben, is de grote getale apen die telefoons en brillen en alles wat blinkt van de bezoekers gingen afpakken, die hier in grote getale aanwezig waren.

Het geloof is een belangrijk onderdeel in het leven hier, iedere morgen worden hier bij het hotel 600 pakjes met bloemen en dergelijke op diverse plaatsen neer gezet, o.a. bij de boeddha beelden.

Nu is het tijd voor eten en een borrel, morgen op naar de rijstvelden.

Renske

Haha mooi verhaal weer. Ik mis wel die ene foto van opa met jurk aan... lol... geniet d'r van saam !

Mientje

Super leuk om te lezen. Ik ben nu al nieuwsgierig naar jullie volgende verhaal ?

Arne

Hahah.. Dago en Caransa wat een mooie begin van jullie reis! ?? Heel benieuwd wat komen gaat! Caransa heeft Dago echt iets meegekregen van de lange reis, of heeft hij alleen maar tukkie’s gedaan!? ?

Geert

Dat jullie tempels bezoeken, denk zullen wel kroegen worden. Maar leuk verhaal en machtige belevenissen. Ik kijk uit naar de volgende