Dagobert en Caransa op reis

Aan alles komt een eind.....

Vandaag de rit in Nieuw Zeeland gemaakt naar Auckland, waar we morgen de auto inleveren en vertrekken naar Dubai voor het laatste deel van deze bijzondere reis aan de andere kant van de wereld.

De route die we hebben gereden, is niet direct naar Auckland, maar via het deel wat in Nieuw Zeeland de Coromandel heet. Deze route gaat helemaal via de kustlijn het bovenste gedeelte van dit gebied. Prachtige omgeving met hele mooie natuur.

Op deze route kwamen we ook nog een goudmijn tegen, we dachten even weer aan Gold Rusch, het bekende televisie programma. Ook in Nieuw Zeeland wordt nog goud gedolven.

In het dorpje Te Kouma leek het net of je weer in Amerika bent, mooie oude gebouwen.

Nu terug in Auckland is het toch wel een bijzondere wereld, er wonen in totaal 4.5 miljoen mensen in Nieuw Zeeland op het noorder en zuider eiland, alleen in Auckland al 1.6 miljoen, om nu weer te wennen met zoveel mensen op één plek, zijn we de afgelopen 3 weken niet gewend, erg druk hier.

Morgen op weg naar een nieuw avontuur.

Liekele

Idd , aan alles komt een eind
Maar naar de F1 in Dubai is ook niet verkeerd

Bram

Mooie reis gemaakt mannen!
Sterkte met de cultuurschok in 'gekkenhuis' Dubai met de F1! ?

Mientje

Dank jullie wel voor het delen van de foto’s en verhalen. Was erg leuk! Veel plezier bij de F1 en alvast een goede reis.

De Hoekies

Prachtige beleving gehad heren.
En mooi dat wij daar van mee konden geniet via foto's en de mooie verhalen.

Ina

Hallo Dagobert en Caransa, mooie verhalen en foto's van jullie tijd in Nieuw Zeeland! Ook leuk om een beetje mee te krijgen hoe het boerenleven daar is. En de scholen wat een luxe voorzieningen en een eigen vliegveld bij je huis. Daar kun je hier alleen maar van dromen. Nu dus op naar Dubai. Onlangs heb ik een documentaire over Dubai gezien. Daar valt uiteraard heel veel moois te zien met o.a. de Dubai miracle garden, prachtige bloementuin! Wellicht dat jullie deze ook gaan bekijken. Veel plezier met het vervolg van jullie trip en bij de formule 1 go Max go! Goede reis alvast beide ✈?

Anika

Een ervaring rijker. Fijn dat dit van jullie wensenlijstje afgestreept kan worden. Ook fijn als (o)pa straks weer op Nederlandse bodem is.