Dagobert en Caransa op reis

Dubai formule 1

Zaterdag morgen om 6.00 uur geland na een lange zit. Merkwaardig, we zijn in het donker vertrokken, en kwamen in Dubai aan na 17 uren vliegen, en ook nog donker. er was nog een kleinigheid, een van de koffers was in Auckland blijven staan, maar deze is keurig gister avond in het hotel gebracht.

Het is al een heel gedoe om de uitgang te vinden op het vliegveld, om de andere koffer te halen. Het vliegveld is zo groot, dat we met een interne trein van 10 minuten eindelijk op de juiste plek waren. Toen onmiddellijk naar het hotel, douchen en naar de training van de formule 1, ook weer een zit van 1.5 uur in de bus. Het circuit in enorm groot, en een en al pracht en praal. We waren weer terug in het hotel om 11.00 avonds, klein hapje eten en direct naar bed, de ogen vielen dicht.

Zondagmorgen weer op tijd op, de bus vertrok om 10,30 uur naar het circuit voor de laatste training en de wedstrijd. De organisatie daar is ook weer over de top. Genoeg mensen die je konden helpen hoe te lopen, en allemaal konden ze Engels. Het vuurwerk, de vliegtuigen die over het circuit scheerden en noem maar op. Vervoer vanaf het circuit was ook weer grandioos geregeld, bij elke uitgang stonden constant +/- 30 bussen om alle toeschouwers weer naar de juiste plek te brengen, een ongelooflijke organisatie.. Wat het bijzonder is, dat de race in het donker wordt gereden. Gisterenavond waren we er rond 22.30 uur weer, daarna de stad in om wat gaan eten. De taxi's kosten nagenoeg niks, voor +/- € 6.00 brengen ze je naar het het centrum. De restaurants is ook weer over de top, er staat een foto op waar het te zien is.

Over Dubai, je weet niet wat je ziet, is niet met foto's uit leggen, mag allemaal wat kosten, groot, groter grootst. en luxe luxer en nog luxer, Hier komen de Euro's letterlijk uit de grond. Een grandioze ervaring om dit mee te hebben gemaakt.

Vandaag, maandagmorgen maken er een rustdag van, blog bijwerken, zwemmen en vanmiddag naar de hoogste toren van Dubai, 452 hoog en je bent in één minuut boven. Hier de linknaar de toren.

Mooi is ook de DABAI MALL zoek maar eens op plaatjes met Google, je weet niet wat je ziet.

We zullen een paar foto's plaatsen, de rest komt woensdag, de WIFI is wel traag hier.

Liekele

Man man man , wat een schitterende reis hebben je gemaakt.
Super bedankt voor alle mooie foto’s die jullie met ons gedeeld hebben ?

Arne

Wat een super gave afsluiting van een mooie reis!! ??